Sol·licitud de reconeixement de triennis per serveis prestats a l'Administració pública
L’Acord executiu 15602/2024, de 4 de setembre, regula les retribucions del personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, grups de recerca, càtedres, convenis i contractes de l’article 60 de la Llei orgànica 2/2023, de març, del sistema universitari, en què participi la UIB. Aquest acord, entre altres aspectes, a l’article 4 determina les categories professionals a les quals s’ha d’adscriure el personal laboral que es contracti amb càrrec a projectes, ajuts per la contractació de personal, grups de recerca, càtedres, contractes o convenis de recerca.
Als efectes de determinar el complement d’antiguitat d'aquest personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació, es computarà el temps corresponent a la totalitat dels serveis efectius indistintament prestats en qualsevol administració pública. S'ha d'incloure en el còmput dels triennis el període de prestació de serveis a les administracions públiques dels Estats membres de la Unió Europea (excepte aquells serveis considerats prestacions obligatòries). També s'han de considerar els serveis prestats a l'Administració pública d'aquells Estats als quals, en virtut de tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Qui ho pot sol·licitar
Ho pot sol·licitar tot el personal laboral inclòs a l’article 4 de l’Acord executiu 15602/2024, de 4 de setembre, pel qual es regulen les retribucions del personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, grups de recerca, càtedres, convenis i contractes de l’article 60 de la Llei orgànica 2/2023, de març, del sistema universitari, en què participi la UIB i que hagi treballat un mínim de tres anys a l'Administració pública. La relació contractual amb aquesta administració pública ha de computar com a serveis previs o efectius.
Modalitat de tramitació
Disposar de certificat electrònic oficial.
Sol·licitud i documentació
La petició s'ha d'iniciar emplenant el formulari electrònic "Sol·licitud de reconeixement de triennis per serveis prestats a l'Administració pública".
Documentació necessària
• Annex II de sol·licitud de triennis.
Quan pertoqui:
• Annex I de serveis previs (en cas de serveis en altres administracions).
• Acord de reconeixement de triennis, si la persona interessada ja els té reconeguts en una altra administració.
• Els documents acreditatius s’han d’emetre en alguna de les llengües oficials de les Illes Balears, català, castellà, segons el que estableix l'Estatut d'Autonomia o en anglès. Si la documentació no es troba en els idiomes indicats, se n'haurà d'aportar una traducció jurada.
Contacte
Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca (FORHU): forhu.rrhh@uib.cat.
Terminis
Es pot sol·licitar en qualsevol moment, sempre que es tinguin un mínim de tres anys d’antiguitat a l’Administració.
Els efectes econòmics i administratius seran els del primer dia del mes següent a la data de la sol·licitud. Aquests efectes no seran retroactius més enllà de la data de la sol·licitud feta per la persona interessada, o l'inici del contracte.
El reconeixement del complement d’antiguitat, condicionat a sol·licitud prèvia de la persona interessada, podrà tenir efectes econòmics i administratius retroactius entre les persones que compleixin un trienni a partir de l'1 de juny de 2024.
Modificació o anul·lació
Si la sol·licitud registrada presenta deficiències, s'han d'esmenar mitjançant una altra sol·licitud en què es comunica el defecte de forma, i s'ha d'aportar la documentació adient, si escau.
Òrgan de resolució
El vicerector competent en matèria d'investigació.
Forma de notificació
Les resolucions es notifiquen, a través de mitjans electrònics, a la carpeta ciutadana.